My Healthy Life style | Het proteïne dieet

18 december 2015

Vorige week zat ik nog bij de diëtiste aan tafel en onderhand ben ik alweer een weekje verder met mijn dieet. Uit ons gesprek is voornamelijk naar voren gekomen dat ik waarschijnlijk een trage stofwisseling heb en daardoor de kcal ook minder snel verbrand. Even een paar weken wat gezonder eten zou dus bij mij niet werken. De oplossing zou veel sporten kunnen zijn, maar helaas gaat dit bij mij met mijn lichamelijk klachten niet lukken. Daarom kozen we voor de tweede optie, snel afvallen met behulp van een Proteïne dieet en daarna mijn eet schema veranderen. Ons doel voor nu is om 15 kg af te vallen met behulp van het proteïne dieet. Voor vandaag wil ik hier wat verder op in gaan.



Vele zullen het proteïne dieet onder de norm 'crash dieet' plaatsen. Dit is ook wel terecht, want als je na het dieet weer verder met je eigen eetgewoontes gaat, kom je al snel weer aan. Daarom is het zo belangrijk om na het dieet je eetgewoontes onder de loep te nemen. Maar voor nu moet eerst die 15 kg eraf. En dat gaan we in twee fases doen. De eerste fase, waar ik nu in zit, is het strengste. Per dag eet ik 4 tot 5 proteïne producten, verse groentes, zelfbereide soepen ( zonder vlees, vermicelli en suiker) en drink ik water en thee zonder suiker. Nu dacht ik in het begin dat je gelijk vast zat aan van die vieze shakes. Gelukkig is dit niet het geval. Ik heb keuze uit 250 producten. Dat zijn o.a milkshakes, puddings, omeletten, pannenkoeken, koekjes, chipjes, warme dranken zoals cacao en cappuccino etc. Het is dus zeker niet eenzijdig. Ook hebben ze kant en klare maaltijden met pasta en rijst, maar dit lust ik helaas niet.


Nu moet ik wel zeggen dat deze producten anders smaken dan de normale varianten die in de supermarkt verkrijgbaar zijn. Dat kan ook bijna niet anders want er zitten o.a bijna geen koolhydraten en suikers in. Deze proteïne producten koop ik dan ook online en niet in de supermarkt. De supermarkt is behalve voor groentes en bouillon verboden terrein voor nu. Zoals je misschien al wel doorkrijgt is het een hele omschakeling, maar ik vind het nog goed te doen. En het resultaat mag er zijn, ik ben al 2.6 kg afgevallen! De planning is om twee maanden met fase 1 door te gaan en daarna mag ik naar fase 2. Dan komen er ook langzaam weer andere producten zoals fruit en vlees bij.

Waarom ik hier nu zo uitgebreid over schrijf? Omdat ik het afvallen voor vrouwen bespreekbaar wil maken. En vooral om ook eens een andere kijk op het proteïne dieet te geven, natuurlijk zitten er veel nadelen aan, zeker met de komende feestdagen! Maar er zitten ook zoveel voordelen aan. Voor iedereen die meer informatie wil, zou ik aanraden om op deze site (klik) eens verder te lezen.

4 opmerkingen :

  1. Wauw, wat een resultaat! Goed van je zeg! Nogmaals heel knap dat je dit doet, ik pas ook langzamerhand wat dingen aan, zodat ik met een goed gevoel 2016 in ga!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Michelle, wat goed dat je nu al bijna 3 kilo bent afgevallen.
    Juist goed dat je ook met de feestdagen je aan je dieet houdt, ik denk ook dat het een kwestie is van anders eten. maar sommige mensen komen overal van aan.
    Ik hoor daar gelukkig niet bij.
    Ik wens je heel veel sterkte met je dieet.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je goed bezig! Fijn dat je hulp hebt van een diëtist! Ik wens je heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je er zo bewust mee bezig bent en open over bent op je blog! Succes met je dieet. You can do it...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥

 
©2016 Kersenbloesems Made with ♥